ESETTANULMÁNY

ESETTANULMÁNY

IPARÁGSPECIFIKUS MÉRÉS-ÉRTÉKELÉSEN ALAPULÓ MÓDSZERTAN KIDOLGOZÁSA

amely egy adott iparág sajátosságaira szabva támogatja a HR döntéshozókat a munkavállalókkal kapcsolatos legfontosabb feladatokban.
A célkitűzés, egy olyan rendszer kialakítása, amely
Az együttműködésben megállapított feladatok
  1. Az együttműködő partner megismeri a PractiWork® mérőeszközt és módszert (egynapos tréningen való részvétel)
  2. Igények feltérképezése, a szervezet szükségleteihez való illeszkedés vizsgálata
  3. A munkaerőállomány, a munkakörök és a működés megismerése, valamint összevetése a nemzetközi adatbázisokkal
  4. Munkaköri profilok összeállítása, a megadott egyéni jellemzők összegyűjtése, a mérendő jellemzők kiválasztása
  5. A képességméréshez megfelelő tesztbatéria összeállítása, szervezetspecifikus mérési tesztsor kidolgozása
  6. Mérésvezetői képzések megtartása az együttműködő partner által kijelölt személyek számára
  7. A megadott munkakörökben dolgozók mérése, a kezdeti alkalmak lebonyolítása, a szervezet mérésvezetőinek támogatása
  8. Egyéni képzési és fejlesztési javaslattétel
  9. Utánkövetés: újonnan alkalmazott munkavállalók esetén a 3. és 6. hónapot követően
  10. Eredmények véglegesítése, a módszertan validálása az első mérések és az utánkövetés tapasztalatainak megfelelően
  11. További együttműködési lehetőségek megvitatása
Áttekintés - Projekt teljesülés

KLASZTERANALÍZIS

Az ábrán a tengelyközépponthoz képest elhelyezkedő klaszterek mutatják meg, hogy az egyes csoportokba tartozó személyek milyen mértékű megfelelőséget mutatnak a teljesítményt meghatározó képességek és lelkiismeretesség szempontjából.

EREDMÉNYEK RÉSZLETEZÉSE ELEMSZÁM ALAPJÁN

RÉSZLETES EREDMÉNYEK KATEGÓRIÁNKON BELÜL
Minimálisan teljesítők (11%):Minden területen a többiek alatt vannak, képességeik alapján nem megfelelő munkakörben vannak foglalkoztatva.
Rutinmunkások (10%):Feladatukat rutinból végzik, képességeik lehetővé tennék, de nem akarnak ehhez többet hozzátenni.
Elhivatottak (24%):Képességeik átlagos, de lelkiismeretesek.
Stabil középvonal (34%):Képességeik és lojalitásuk átlagos, de ha jobb ajánlatot kapnának valószínűleg elhagynák a céget.
Professzionális (21%):Képességeik nagyon jók, lojalitásuk átlagos, de lelkiismeretesek. Érzékeny veszteség lenne a vállalat számára, ha elmennének.
Minimálisan teljesítők (11%):
Mivel barátságosak, ezért tapasztalataink alapján vezetőik jobbnak ítélik meg őket, mint azt a teljesítményük indokolná.
Rutinmunkások (10%):
Barátságossági szint átlag alatti, ezek a dolgozók kevésbé kezdeményezőek a társas kapcsolatokban, nem élvezik a csapatmunkát.
Lelkiismeretességük alacsony, kevésbé megbízhatóak, hajlamosak a feladatok elhanyagolására és nem motiváltak a magas színvonalú munkavégzésre.
Kis mértékben nyitottak az új ötletekre, a változásokra és inkább a megszokott módon végzik a feladataikat.

ALACSONY ÉRTÉKEK JELLEMZŐI

Barátságosság
Alacsony motiváció:Csökkent teljesítmény és termelékenység
Gyengébb csapatdinamika:Összetartás és hatékonyság
Nagyobb stressz:Több frusztráció és rossz légkör
Kommunikációs problémák:Félreértések és hibák gyakorisága
Nyitottság
Konzervatív gondolkodás:Kevésbé nyitottak az új ötletekre és változásokra
Rutinszerű munkavégzés:Előnyben részesítik a megszokott feladatokat és módszereket
Korlátozott kreativitás:Kevésbé hajlamosak innovatív megoldások keresésére
Alacsony alkalmazkodóképesség:Nehezebben alkalmazkodnak a változó munkakörülményekhez és technológiákhoz
Csökkent versenyképesség:A vállalat kevésbé lesz versenyképes, ha a munkavállalók nem nyitottak az újításokra
Motiváció hiánya:Az új kihívások és lehetőségek iránti érdeklődés hiánya csökkentheti a munkavállalók motivációját
Lelkiismeretesség
Alapos munkavégzés hiánya:Felületes munka, részletek elhanyagolása
Határidők betartásának nehézsége:Halogatás, késések
Szervezetlenség:Rendezetlenség, tervezési és szervezési problémák
Változó motiváció:Ingadozó motiváció, nehezen fenntartható hosszú távú célok
Fegyelmi problémák:Negatívan befolyásolhatják a munkahelyi légkört és a csapatmorált, ami hosszú távon a termelékenység csökkenéséhez vezethet
KOMMUNIKÁCIÓS KÉSZSÉG KATEGÓRIÁNKÉNT
A felmérésben résztvevők olvasott szöveg értése átlagos, vagy a feletti, de nem kiemelkedő. A szóbeli kifejezőképességben a résztvevők 69%-a elmarad a minimum elvárt szinttől.
A GYENGE SZÓBELI KIFEJEZŐKÉPESSÉG VESZÉLYEI
Kommunikációs nehézségek: Félreértések és hibák
Karrierkorlátok: Kevesebb előléptetési lehetőség
Alacsony önértékelés: Csökkent önbizalom
Konfliktusok: Gyakoribb munkahelyi viták
Biztonsági kockázatok: Növekvő baleseti veszély
Csapatmunka akadályai: Csökkent termelékenység és minőség
Stressz és frusztráció: Romló munkahelyi légkör
Képzési hiányosságok: Korlátozott szakmai fejlődés
TAPASZTALATOK ÉS MEGFIGYELÉSEK
ERŐSSÉGEK
Nyitottság és befogadás:
A vállalat pozitívan viszonyul a különböző identitásokhoz, ami elősegíti a befogadó munkahelyi kultúrát
Jól bevált gyakorlatok:
Az évek során kialakult, hatékonyan működő rutinok és eljárások
Pozitív visszajelzések:
A munkavállalók többsége elégedett, ami a hosszú távú lojalitást tükrözi
Tisztaság és fegyelem:
A vállalat tisztaságra és fegyelemre való törekvése kedvező vállalati kultúrát mutat
Kedves és figyelmes munkavállalók:
Az emberek kedvesek és éhesek a jó szóra, figyelemre, ami erősíti a munkahelyi közösséget
Értékes munkavállalók:
A visszajelzések során felszínre került, hogy több felfedezetlen tehetség van a munkaerőállományon belül
MÉRÉSI TAPASZTALATOK
Szívélyes fogadtatás: A vendéglátók barátságos és segítőkész hozzáállása pozitív kezdést biztosított.
Gördülékeny ügyintézés: Gyors és hatékony bejutás minimalizálta a késedelmeket.
Előkészített munkaterület: A helyszín megfelelő előkészítése megkönnyítette a munkakezdést.
Segítőkész támogatás: A szükséges eszközök biztosítása és a segítőkész hozzáállás megkönnyítette a munkát.
Gyors IT támogatás: Az IT szakemberek gyors és hatékony munkája biztosította a technikai feltételek zökkenőmentességét.
Hatékony együttműködés: Az új csapatok szervezetten és hatékonyan dolgoztak együtt.
Fegyelmezett résztvevők: A résztvevők időben érkeztek, figyelmesek és fegyelmezettek voltak.
Gyors probléma megoldás: Bármilyen probléma gyorsan és hatékonyan megoldódott.
Légkör változás: A harmadik alkalommal tapasztalt távolságtartás negatívan befolyásolta a hangulatot.
Változó együttműködés: A szervezés és az együttműködés hatékony maradt, de romlott az összhang.
Kommunikációs hiányosságok: A távolságtartás oka nem volt egyértelmű, ami kommunikációs hiányosságra utalhat.
MÉRÉSI TAPASZTALATOK ÖSSZEGZÉSE
Az erősségek hozzájárultak a sikerhez, de a harmadik alkalom feszültségei rávilágítottak a kommunikáció és a csapatszellem javításának szükségességére. Fontos a problémák kezelése a jövőbeni együttműködések hatékonyságának növelése érdekében.
VISSZAJELZÉSI TAPASZTALATOK
Elégedettség a felméréssel: A résztvevők összeségében elégedettek voltak a PractiWork® képességfelméréssel.
Pozitív visszajelzések: A visszajelzések nagy mértékben összhangban voltak a résztvevők saját megítélésével.
Megerősítés: Jólesett nekik a megerősítés abban, amiben jók.
Fejlődési lehetőségek: Örömmel fogadták a fejlődési lehetőségekre vonatkozó javaslatokat.
Pozitív ösztönzés: Az eredményeik megismerését hasznosnak tartották, pozitív ösztönzést nyújtott számukra.
Elkötelezettség: A résztvevők jelentős része megerősítést kapott olyan képességeiről, amiben tud és akar fejlődni.
Hiányzó pozitív megerősítés: A munkavállalók nem kapnak elegendő pozitív megerősítést abban, amiben jók.
Fejlődési beszélgetések hiánya: Nem szoktak velük elbeszélgetni a lehetséges fejlődési lehetőségekről.
Elismerés hiánya: Nem kapnak rendszeres elismerést a jó teljesítményükért.
A KÉSZSÉGFELMÉRÉSEK ÉS TAPASZTALATOK ÖSSZEGZÉSE
Tehetségek megtartása - Hiányoznak, vagy nem ismertek a konkrét intézkedések a tehetségek megtartására
Vállalati értékek kommunikálása - A vállalat értékrendje és céljai nem egyértelműek
Vezetői készségek fejlesztése - A vezetői készségek hiányosak, gyakran ütköznek a vezetői nézetek
Innovációs hajlandóság - A változásoktól való félelem és a megszokott dolgokhoz való ragaszkodás jellemző
Interaktív eszközök használata - Fenntartások az interaktív rendszerek bevezetésével szemben
Munkaköri leírások - Nem a valós feladataikat és felelősségi körüket tartalmazza
Stratégiai tervezés - Nem ismertek a kidolgozott, hosszú távú stratégiák a munkavállalók számára
Kapcsolat a társosztályok között - Hiányzik a hatékony kommunikáció és együttműködés.
Belső kommunikáció hiánya - Akadályozza az információáramlást és a hatékony munkavégzést.
Visszajelzések hiánya - A vállalat szintjén hiányoznak a rendszeres visszajelzések, ami elégedetlenséget okoz és gátolja a fejlődést.
Következetesség hiánya - A vállalaton belül kérdőjeles a külföldi és magyar munkavállalók közötti juttatások elosztása.
Folyamatok optimalizálása - A belső folyamatokat lehetne optimalizálni, és a csapatok formálódását aktívan kellene kezelni.
Szervezeti felépítés - A szervezeti felépítés sok esteben nem egyértelmű, nincs összhang a területi vezetők között, ami nehezíti a kooperációt.
JAVASLATOK
Tehetségmegtartási programok
Fejlesztés: Bevezetni mentorprogramokat, karriertervezési útvonalakat és versenyképes juttatásokat.
Intézkedés: Rendszeres elégedettségmérések és exit interjúk készítése a megtartási problémák azonosítására.
Vállalati értékek kommunikálása
Fejlesztés: Egyértelmű és jól kommunikált vállalati értékekre irányuló stratégiák kidolgozása.
Intézkedés: Rendszeres belső kommunikációs kampányok és értékorientált tréningek szervezése.
Vezetői képzések
Fejlesztés: Vezetői képzések szervezése a hatékony kommunikáció, konfliktuskezelés és csapatvezetés témakörében.
Intézkedés: Egyéni coaching és mentorálás a vezetők számára, rendszeres visszajelzési folyamatok bevezetése.
Változáskezelési programok
Fejlesztés: Változáskezelési programok és kommunikációs stratégiák kialakítása.
Intézkedés: Új rendszerek lépésről lépésre történő bevezetése és a dolgozók támogatása ezek adaptálásában.
Digitális eszközök bevezetése
Fejlesztés: Az új digitális eszközök fokozatos bevezetése és a munkavállalók edukálása.
Intézkedés: Fokozatosan történő bevezetés, felhasználói tréningek és visszajelzési körök szervezése.
Munkaköri leírások
Fejlesztés: Standardizált munkaköri leírások készítése minden pozícióra.
Intézkedés: Rendszeres felülvizsgálat és frissítés, hogy a leírások aktuálisak és egyértelműek legyenek.
Stratégiai tervezés
Fejlesztés: Részletes és hosszú távú stratégiák kidolgozása, amelyek összhangban vannak a vállalat céljaival.
Intézkedés: Stratégiai tervek rendszeres felülvizsgálata és frissítése, célok kommunikálása.

Üzenj nekünk!

A megadott információk alapján keresni fogunk:

Név:
E-mail:
Telefon:
Cégnév:
Üzenet:
 
+36 21 345 7060reszletek@practiwork.hu1037 Budapest, Jablonka út 103.
© Copyright PractiWork Zrt. 2024 ALL RIGHTS RESERVED